2018. február 4., vasárnap

A régi polc felújítása

 A régi polc festése


Ezt a polcot sem vettem.A többi felújítandó dolog között hevert a sorban amik még várnak rám.Mielőtt mutatnám a festést egy pár mondatot írnék erről.Akiket ez a történet nem érdekel,majd ezen a részen átugrik a festésig.




 A polc története 

Mivel most nagy divat a bútorfestés és mindenki régi faragott vagy íves bútort keres tőlem is rögtön mindenki azt kérdezi honnan van.Hát a rakásból ami még a sorsára vár.
Honnan van nekem egy "rakás" régi bútorom? Hát az anyukám gyűjtögette,a szemét mellől szedtük,ismerősök dobták a tűzre évekkel ezelőtt.
Akkor még nem volt divat a koptatott festés,se a rusztikus,se shabby chic,se country,se falusi vagy nevezzük akárhogy.Hódított a laminált és kockás bútor,az egyforma szekrénysor.
Hát én nem ebbe nőttem fel szerencsémre,de persze ezt akkor még nem értettem.
Az anyukám mindig egy parasztházat szeretett volna felújítani,tele régiséggel.Így anno a lomtalanításokkor sok kincsre bukkant.Mindenki dobálta ki a régi dolgokat,nem voltak hirdető oldalak,így vagy kidobták a szemétbe,vagy Katiék,Giziék,Gyuriék eladták olcsón ha szóltak valahol a boltba.Így gyűltek a kincsek amihez az apukám hol két kezével,hol kalákába köré épített egy félig paraszt jellegű kicsi hétvégi házat.Bontott zsalugáterekkel,régi gerendával.
Az anyukám a panel előterébe kapargatta kézzel a bútort,meg ami szerszámot még bevetett hogy leszedje a festéket.Nem voltak ilyen-olyan csiszolók,meg hobbi boltok.
Én azt láttam mindent meglehet csinálni akkor is ha nincs pénzed.
Sajnos a kis ház,a nagy telekkel már nincs meg.El kellett adni,mert már nem bírták.Egy-két kincset tudtam csak elhozni (nem is tudtuk hová tenni) a többi ott maradt...Ez már sok-sok éve volt akkor még minden más volt.
A többit lomtalanításkor, volt amit ismerősök dobták ki a tűzre teljes döbbenet volt az arcukon amikor én boldogan akartam elhozni tőlük mert nem passzolt a minimál világukba.
Vissza is kanyarodnék a polcra,mielőtt sokat kéne lapoznotok.

A festés

Az eredeti állapot


Szép fényes barna zománc volta rajta ,az ívek ki se látszódtak,alatta volt egy kis szürke és valami makacs vörös szín is.Hőlégfújóval leszedtem a festéket,az ívekből kisebb csavarhúzóval kapargattam ki,aztán amennyire lehetett még megcsiszoltam.
Elmondhatjuk az is ezt a polcot a festék tartotta össze.


Lecsiszolva

Megragasztva


Nagyon sok helyen javítva,mert a makacs vörös az itt-ott fával jött.Így szinte újra "gletteltem" a polcot.Bal oldalt a javítás,jobb oldalt amilyen lett.Szerettem volna ha régi marad.



Itt mondta az uram,dobd a kandallóba a száraz fa jól ég.Vagy inkább vág neki egy új lábat,de én hajthatatlan voltam,hogy akkor már nem az igazi.Aztán megszánt és segített.Befaragott egy kis darabot amit faragasztóval rögzítettünk,majd csak javítanom kellett.
A tetejét is javítottam,nem teljesen a repedést,mert az előre felé végigmegy.



Nem mondom bőven volt vele munka.
A színben biztos voltam,hogy pont olyan olive zöld lesz mint a varrógépállvány,papírtörlő és a bortartó a konyhába.
Tehát csiszolás és javítás után lefestettem először a Lignocolor tabarnas színével.Ez egy gyönyörű sötétbarna szín,csak elfelejtettem fotózni.Ez pedig azért kellett,hogy amikor a zöld színt visszacsiszolom akkor ne a sok fehér javítás látszódjon,hanem ez a barna szín.Itt-ott viszont tudtam,hogy tovább kaparom majd a fehérig,mert fehér waxot szerettem volna befejezésképp a konyha miatt ami fehér.Ráadásul az alatta lévő csempén az oregano színéhez is kellett festeni :D



 Itt már visszacsiszolva,de még fehér wax nélkül.Az egy kicsit tompít a színén és szépen beleül a mélyedésekbe.





 Ez pedig a végeredmény.




Oldalról


Másik oldalról.

Ha végre kicsit jobb fényviszonyok lesznek nálunk,(vagy az uram meglep valami csodával) igyekszem majd jobb képet is készíteni.

Azért csak megmentettem megint valamit a a várakozó listás darabokból.Előbb-utóbb minden a helyére kerül,már nagyon várom.




 Ha tetszett látogass el facebook oldalamra,ahol több képet és bejegyzést találsz. Mester-mű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése